I samband med seminariet Fotboll & Pengar som anordnades idag utsågs vinnarna för betydande insatser inom svensk fotbollsindustri 2015 i fem kategorier: Årets Klubb, Årets Mediabolag, Årets Sponsor, Årets Leverantör och Årets Agent.

IMG_9763

Hannes Edlund & Stefan Settling, C More, mottagare av priset Årets Mediabolag.

Årets Klubb Herrer:

Malmö FF

”En klubb med tradition och kultur. En klubb som skapat historia tidigare och nu. En klubb som fostrat vår största internationella stjärna. En klubbsom spelar i Champions League.”

Årets Klubb Damer:

Eskilstuna United

”Väldigt få klubbar klararatt slås sammanochskapa en starkochvinnande kultur. Eskilstuna United har visat att det är möjligt och har även på kort tid nått framgångar.”

Årets Mediabolag:

TV4/CMore

”Hög kvalité med EM sändningarna, internationella ligor, Zlatan och helhetsleverantör av svensk fotboll som uppdrag. Flest röster, enkelt val.”

Årets Sponsor:

Svenska Spel

”Vissa sponsorer finns med länge, vissa kort tid i partnerskap med svenska klubbar och landslag. En sponsor som vi alltid kan räkna med historiskt och nu är årets vinnare.”

Årets Leverantör:

Adidas

”Tre ränder på de svarta skorna är ett signum för kvalité. En WTC overall eller de senaste skorna och kläderna i sveriges fotbollsklubbar är ett vinnande koncept.”

Årets Agent:

Nordic Sky

”Med störstaportföljen av spelare har Nordic Sky en tät position bland agentbolagen. Bra rykte och många internationella kontakter gör att bolaget tar förstaplatsen.”

 

IMG_9761

Några av dagens deltagare. Stort tack för ert medverkande!