Nu är det sista chansen att boka en av de sista platserna till årets upplaga av Sport & Pengar som är nu på torsdag. Vill du träffa sportindustrins beslutsfattare, hänga med i branschens utveckling och möta dina framtida affärspartners? Boka en av de sista platserna nu!

logolimpa-sport-pengar-2016-v1

Sport & Pengar är Skandinaviens ledande Business-2-Business-forum där branschens aktörer samlas för att lyssna på presentationer, delta i paneldebatter och nätverka.
Denna seminariedag innehåller intressanta presentationer och paneldebatter gällande sportens kommersiella plattform och utveckling, TV-rättigheter, sponsring, evenemang, varumärken, nya medier, ny teknik för nya intäkter m.m.

Anmälan mig till årets Sport & Pengar.

Anmälda deltagare:

Bildemo, C More, Deloitte Sports Business Group, Destination Uppsala / Uppsala Business Bureau, Djurgårdens IF, Grand Travel, Göteborgsvarvet, Handelshögskolan i Stockholm, Håkansson UnitedIK Sirius, Inge Karlsson Handels AB, Inspiration Gotland, Iplay, J. Althén Group, NEP Group, Nine Yards, Nordic Choice Hotels, Notvarp Sport Value Creation, Nyköpings Golfklubb, Occasion, Offensiv Sport, Pack Train AB, Påhlson Reklam AB, Scandic Hotels, Screenbolaget, SF Bio Meetings & Events, SHL, Ski Team Sweden AB, Solidtango, SP Sportförsäkringar AB, Sport Business Nordic, Sportsground, Stockholms Universitet, Svenska Cricketförbundet, Svenska Cykelförbundet, Svenska Flygsportförbundet, Svenska Fotbollförbundet, Svenska Golfförbundet, Svenska Innebandyförbundet, Svenska Kanotförbundet, Svenska Sportnätverket, Telia Company AB, Vasaloppet, Åre 2019

Preliminärt program:

08:30 – 09:00 Registrering och frukost.

09:00 – 09:05 Sport & Pengar – Inledning av dagens moderator.

Magnus Roos, Sport Business Nordic.

09:05 – 09:35 Överblick av sportindustrin och det nya sportlandskapet.

Hur är industrin sammansatt, vilka är drivkrafterna och framgångsfaktorerna på internationell och nationell nivå? Vilka är trenderna, goda exempel och hur kan aktörerna påverka sin situation. Hur påverkar digitaliseringen industrin, var och varför fortsätter intäkterna att växa?

Magnus Malmros, Notvarp Sport Value Creation.

09:35 – 10:20 Rättighetsinnehavarna

Ett urval av Sveriges största rättighetsägare ger sina perspektiv på marknadsläget och förutsättningarna för sina respektive verksamheter. Hur förvaltar man sin position, vilka är kritiska områden och frågor för framtiden på kort och lång sikt? Vad kan man lära av varandra och vilka goda exempel hittar de från industrin och/eller andra branscher?

Inbjudna är: SHL, Svenska Fotbollförbundet, Svenska Skidförbundet, Svenska Bandyförbundet.

10:20 – 10:50 Kaffe och affärsmingel.

10:45 – 11:30 Organisation – Samverkan, innovation och en ny ledningsmodell?

Aktuell forskning om framgångsrik organisation och ny ledningsmodell för svenska föreningar. Vad är egentligen en hybridorganisation och hur kan modellen utveckla svenska klubbarna i sitt dagliga arbete? Hur blir kansliet en hjälte och trygghet i verksamheten och hur bör man agera i sin verklighet där man både är en ideell och kommersiell aktör?

Martin Carlsson Wall, Chef Center for Sport & Business, Handelshögskolan i Stocholm.

11:30 – 12:10 Sveriges ledande programbolag, f.d TV-kanaler

Sveriges traditionella och nya mediaspelare ger sin syn på innehållet idag och imorgon. Hur förvaltar och utvecklar man rättigheterna idag, jämfört med tidigare? Vad händer med finansieringen och hur ska man behålla eller hitta konsumenten som skiftar sitt beteende med nya digitala möjligheter?

Inbjudna är: C More, Discovery Networks, Google, Twitter, Youtube.

12:10 – 13:40 Lunch & affärsmingel.

13:40 – 14:20 Sveriges ledande sponsorer

De största aktörerna inom sport sponsring förklarar sina engagemang och vilken effekt dessa ger. Hur förändras strategin och insatserna i nuläget och vad kan de säga om framtidens sponsring? Hur ser engagemanget ut, vilka krav ställer man och vilka skyldigheter känner man?

Inbjuda är: Scandic Hotels, SJ.

14:20 – 15:00 Sveriges ledande eventbolag

Format och konceptexperterna förklarar lyckosam och lönsam paketering av sporträttigheter. Vilka goda och långsiktiga exempel finns idag, hur kommer de att anpassa sig till de nya trenderna och vilka är de nya formaten och arbetssätten?

Inbjudna är: Nine Yards, Håkansson United, PS Communication, Occasion.

15:00 – 15:30 Kaffe & affärsmingel.

15:00 – 16:00 Innovation – Nya kommunikationsvägar

Digitaliseringen sveper över branschen och en stark ström av nya kommersiella plattformar blir tillgängliga för sporten, spelarna och fansen på marknaden. Vilka är de populäraste tjänsterna och produkterna, vilka är egenskaperna och potentialen, vad kan de betyda för branschens olika intressenter?

Inbjudna är: Iplay, Solidtango, Sportsground.

16:00 – 16:15 Prisutdelning – Årets Kommun, Årets Förbund, Årets Event och Årets Sponsor.

Anmälan mig till årets Sport & Pengar.

logolimpa-sport-pengar-2016-v1