Anders Ericsson, författare av boken Sport Marketing talar på Motorsport & Pengar 19/10!

Anders berättar hur man bygger och utvecklar en framgångsrik försäljningsorganisation, vad som bör finnas i framgångsrik försäljning, hur arbetet bör utföras utifrån verksamhetens mål samt vilka kompetenser och intäktskällor som blir avgörande.

Anders Ericsson har arbetat inom flera av de stora organisationerna i svensk idrott, tex Svenska Fotbollförbundet och Hockeyallsvenskan. Anders har praktisk erfarenhet av marknadsförings- och försäljningsarbete från ett flertal branscher via Johnson & Johnson, Arla och reklambyrån RönnbergMcCann.

SVT talar på Motorsport & Pengar 19/10

Jan Olsson, förhandlingschef på SVT Sport, deltar i paneldiskussion om TV- och mediarättigheter på Motorsport & Pengar. I paneldiskussionen kommer bl.a. de senaste trenderna och kommersiella insikterna lyftas fram.

Hur påverkas sportindustrin av digitaliseringen? Magnus Malmros, Notvarp Sport Value Creation

Magnus Malmros ger en överblick av sportindustrin, framgångsfaktorerna och trenderna inom sponsring, kringaktiviteter och media. Hur påverkas motorsporten och branschen av digitaliseringen och för vilka fortsätter intäkterna att växa?

Magnus Malmros har från mitten på 1990-talet haft ledande positioner hos en rad av branschens ledande aktörer: Eurosport, IEC in Sports, EBU (Europeiska Radio- och TV Unionen), Expressen, TV4 och Lagardére.

Mer information om Motorsport & Pengar

Torsdag 19 oktober anordnar vi för första gången seminariet Motorsport & Pengar i Stockholm/Solna, där branschens aktörer i den kommersiella motorsportindustrin samlas.

Motorsport & Pengar är ett Business-2-Businessforum där beslutsfattarna samlas för att lyssna på presentationer, delta i paneldiskussioner och nätverka.

Denna seminariedag innehåller intressanta presentationer och paneldiskussioner gällande den kommersiella plattformen och utveckling, TV-rättigheter, organisation, sponsring, evenemang, varumärken, sociala medier, teknik för nya intäkter m.m.

Motorsport & pengar riktar sig mot beslutsfattarna i den nordiska motorsportindustrin och på våra seminarier deltar traditionnelt föreningar, förbund, sponsorer, mediabolag, rättighetsinnehavare, konsulter, eventbyråer, agentbyråer, advokater, arenaägare, journalister, start-ups och leverantörer.

Under kommande veckor presenteras talare och program via vårt nyhetsbrev samt här på vår hemsida.

För mer information och anmälan, klick här så kommer du till anmälningssidan.