Namn: Magnus Malmros
Bor i: Stockholm
Startår svensk sportindustri:
Startår internationella sportindustrin:
Nuvarande position: Senior konsult
Utbildning: Handelshögskolan i Stockholm.
Prisintervall:

Intresserad av att boka Magnus? Skicka en intresseanmälan via mail här.

Magnus Malmros – verksam i branschen sedan 1994 med ett flertal ledande roller inom den kommersiella sportindustrin på nationell och internationell nivå. En period i stark tillväxt och digital anpassning av verksamheter och krav på förändringsledning utifrån tydliga resultatkrav. Arbetsgivare inkluderar Eurosport, IEC in Sports, EBU, Expressen, TV4 och Lagardére. Sedan 2014 är han verksam som seniorkonsult inom det nya medialandskapet i det egna bolaget Notvarp AB.

Magnus har med sin bakgrund en unik erfarenhet från förhandling, ledning och affärsutveckling av mediarättigheter ur både ägarens, agentens och programbolagets perspektiv. Bland erfarenheterna återfinns IOK, FIFA/UEFA fotboll, Premier League fotboll, IAAF/EAA friidrott, FINA/LEN simning, ITU triathlon, Ironman triathlon, IBU skidskytte, FIS skidor, ASO Tour de France cykel, UCI cykel, SHL ishockey, Hockeyallsvenskan, FEI ridsport, FIE fäktning, ATP/WTA tennis, Wimbledon tennis, FISA rodd och LET golf. 

Andra höjdpunkter i karriären inkluderar representant i ett flertal officiella kommittéer inför valet av större internationella sportevenemang, ansvaret för Sveriges första digitala sportkanal från ett tidningshus, samt uppbyggnaden av en ny affärsdivision inom sport.

Magnus har en ekonomiexamen från Handelshögskolan i Stockholm, samt utbildad inom förändringsledning och digital strategi. 

Magnus Malmros är en av landets mest erfarna konsulter på marknaden för mediarättigheter med ett brett nätverk i världen. Han föreläser regelbundet på temat ”det nya sportlandskapet” och anlitas regelbundet av branschens traditionella och nya aktörer.