KONSULTER

Våra konsulter/föreläsare finns nu tillgängliga för små och stora uppdrag. Hör gärna av er om ni vill skräddarsy en utbildning eller hyra någon av våra konsulter för ett uppdrag.

Kontakta Magnus Roos, mobil 0703-123000 eller email magnus.roos@sportseminarier.se

Magnus Roos

Magnus är en av landets mest meriterade konsulter inom såväl nationella som internationella sportindustrin med ett nätverk och kontaktpersoner i över 40 länder.

Specialområden: Sponsring, större event, affärsutveckling och internationalisering av sporttech-bolag.

Anders Westin

Anders är verksam i den nationella media- och sportsektorn sedan 1994 på en strategisk, taktisk och operativ nivå med ett flertal ledande roller inom den kommersiella sportsektorn.

Specialområden: Varumärken, event och affärsutveckling.

Lotta Lundvall

Lotta har arbetat med sponsring och event i över 25 år, med ett flertal ledande roller inom kommunikation och marknadsföring, och som sponsorchef med ett internationellt ansvar över Vattenfalls Europeiska marknader.

Specialområden: Sponsring, rättigheter, evenemang.

Magnus Malmros

Magnus är verksam i branschen sedan 1994 med ett flertal ledande roller inom den kommersiella sportindustrin på nationell och internationell nivå.

Specialområden:Förhandling, ledning och affärsutveckling av mediarättigheter.

Kristina Landgren-Carestam

Kristina Landgren-Carestam har erfarenhet från att leda dam- och herrlag på elitnivå, samt varit förbundskapten för Sveriges herr och damlandslag med VM-guld för bägge på sitt CV.

Specialområden: HR, ledarskap, föreningsutveckling.

Mats Olsson

Mats har med sina 35 år i sportbranschen, som journalist, presschef, informationschef och sponsor stor kunskap och erfarenhet om sportmedia.

Specialområden: Sportmedia, mediakunskap, sportjournalistik.

Ola Bringle

Ola Bringle har 18 års erfarenhet från upplevelseindustrin och har bland annat varit VD på PS Communication, Strategic Director på Bodén & Co, Commercial Director på Chimney och Creative Director på Occasion.

Specialområden: Evenemang, sponsoraktivering.

Johan Junker

Johan Junker är en av världens mest pålästa personer kring ämnet Social Medier och “Fan-engagement”. Johan är grundare av svenska Sporttech-bolaget Antourage som har rönt stort intresse utomlands med sin nya teknik för att sända rörlig bild “live” på flera sociala medieplattformar simultant med hög kvalitet och smarta funktioner.

Specialområden: Sociala Medier, Fan-engagement.

Frank Ericson

Frank Ericson, COO på e-sportbolaget. E-sport har idag stort intresse i Sverige och utomlands med sina 2 miljarder utövare. Frank är expert på e-sportens utveckling och framtid samt hur fler kan bli verksamma inom e-sport.

 

Specialområden: E-sport.