BLI EN DEL AV SVENSK SPORTINDUSTRI

BLI DIPLOMERAD SPORTSTRATEG

– KURSEN STARTADE 25 MARS, MEN DU HAR FORTFARANDE MÖJLIGHET ATT ANMÄLA DIG

Nu finns chansen att under våren att bli diplomerad Sportstrateg. Kursen startar måndag den 25 mars och pågår under kommande elva veckor.

UTBILDNINGEN GER DIG

1. Ny kunskap genom erfarna föreläsare och experter.
2. De senaste trenderna inom sport, sponsring och evenemang m.m.
3. Nya kontakter och nätverk för nya affärs- och jobbmöjligheter.
4. Arbetsmetoder för effektivt arbete i svensk sportindustri.

OM UTBILDNINGEN

Utbildningen är framtagen för att lösa tveksamheten du känner inför viktiga strategiska beslut och ge dig kunskap, via case studies m.m. från verkliga exempel, av våra föreläsare som själva är verksamma i sportindustrins områden.

Utbildningen ger dig även möjligheten att möta många av de professionella aktörerna och föreläsarna i den svenska sportindustrin under denna 12-veckors utbildning, som ger dig ökad ökad förståelse och tydlighet av sportindustrin och dess värdekedja.

Programmet består av följande delar: Överblick av nationell- och internationell sportindustri, Sport Marketing, Mediarättigheter, Sponsring, Event, Juridik, Redovisning, E-Sport, Sport Management. Varje block ger dig insikt och kunskap för framtiden.

PRIS

Pris privatperson:
12 375 kr inklusive moms.

Pris förening/förbund:
11 900 kr exklusive moms.

Pris företag:
19 900 kr exklusive moms.

Kursen går att kombinera både på plats i Stockholm och/eller online via streaming. Se kursprogrammet nedan.

Det går även att köpa enskilda kursavsnitt. Se tillgängliga avsnitt längre ner på denna sida.

NÅGRA AV FÖRELÄSARNA

Anders Ericsson, Konsult, föreläsare och författare, sport-marketing.se, Daniel Hegborn, Business Director, Passion Lab, passionlab.se, Joel Pallvik, PR-Strateg, Packtrain, packtrain.se, Ola Bringle, Creative Director, PS Occasion, occasion.se, Emil Ödling, Advokat, DLA Piper, dlapiper.com, Keith Karlsson Astor, Rådgivare, Core Talent, coretalent.se, Magnus Malmros, Senior Advisor, Notvarp AB, notvarp.se, Magnus Roos, Senior Konsult, Sport Business Nordic, sportseminarier.se, Daniel Björklund, Agency Director, MKTG.se m.fl.

Vad kostar det er verksamhet att gå miste om intäktsdrivande idéer, de senaste trenderna och informationen inom respektive kursområde?

PREL. KURSPLAN

Mån 25 mars – Introduktion

Mån 1 april – Nationell & internationell sportindustri

Mån 8 april – Sport Marketing

Mån 15 april – Mediarättigheter

Tis 23 april – Idrottssponsring

Mån 29 april – Jämställd sponsring

Mån 6 maj – Social sponsring

Mån 13 maj – Interna evenemang

Mån 20 maj – Externa evenemang

Mån 27 maj – Juridik och redovisning

Mån 3 juni – E-sport

Tis 11 juni – Sport Management

Fre 14 juni – Diplomutdelning och middag

Utbildningsform

12 tillfällen under kvällstid (18:00 – 20:30). Start 25 mars till 17 juni.

Utbildningsplats

Glomo AB, Birger Jarlsgatan 18A, 114 39, Stockholm. Utbildningen utbjuds också på distans digitalt via streaming live och repris. Det går att kombinera kursen på plats och digitalt.

Målgrupp

För dig som arbetar, eller vill arbeta, med i sport, sponsring och event.

Föreläsare

12 utvalda experter inom sport, sponsring och event.

Pris

12375 kr ink. moms för privatpersoner, 11900 kr ex. moms för förbund/förening och 19900 kr ex. moms för företag. I priset ingår kursmaterial, dokumentation, fika, affärsnätverk samt diplom. Köp enstaka tillfällen för 2375 kr ink. moms, gäller både på plats och online.

KÖP BLOCK ETT

1. Introduktion, sportvärdekedjan & svenska marknaden