B2B forum för beslutsfattare i sportindustrin

Sport Marketing

Sport Marketing

”Sport Marketing” är en heltäckande lärobok inom sitt ämnesområde, anpassad efter svenska förhållanden. Detta innebär konkret att boken utgår från den svenska idrottsbranschen. Vidare bygger boken på svenska erfarenheter inom större idrottsorganisationer, inom idrottsföreningar och inom professionella evenemang som till exempel Vasaloppet och Swedish Open i Båstad.

Den underliggande teoretiska modell som bildar plattform för boken är Philip Kotlers numera klassiska marketing mix. Samtliga områden inom sport marketing genomlyses med Philip Kotlers modeller som bas, för att slutligen skapa en helhet kring hur den enskilde marknadsföraren ska verka och utvecklas inom sport marketing.

Själva begreppet sport marketing kan beskrivas på två olika vis:

Marknadsföring av en sport
Marknadsföring genom en sport

”Sport Marketing” innehåller fallstudier av Vasaloppet, Kalmar FF, Svenska Hockeyligan, Swix Ski Classics, Skistar Swedish Open med flera.

Boken riktar sig till dem som arbetar med marknadsföring och försäljning inom den svenska idrottsbranschen samt till dem som utbildar sig inom aktuellt område på universitet, högskolor samt andra utbildningsinstitut.

Författare är Anders Ericsson och Jonas Persson.

Beställning

Pris: 580 kronor per bok.

KAMPANJPRIS: 480 KRONOR STYCK!

Pris exklusive moms. Frakt och fakturaavgift på 75 kr tillkommer.

Om du istället väljer att hämta din bok i samband med något av våra seminarier, ange det vid beställning.